Uudistusten ja innovaatioiden vuosi

Päivitimme Fazerin vision ja mission uuden strategiamme myötä. Ne ohjaavat meitä, kun kehitymme moderniksi ja vastuulliseksi ruoka-alan yritykseksi, jolla on yhteinen suunta.

Perustimme uuden liiketoiminta-alueen, Fazer Lifestyle Foodsin, joka tarjoaa maidottomia tuotteita, kasvipohjaisia aterioita, aamiaistuotteita ja mukaan otettavia välipaloja. Fazer Lifestyle Foods vahvistui uusien liiketoimintahankintojen myötä, ja sen tarjooma laajeni uusilla tuotemerkeillä, Yosa-kauratuotteilla ja Froosh-smoothieilla. Fazer Mylly -liiketoimintayksikkö on osa uutta liiketoiminta-aluetta.

Yhdistimme Fazer Cafésin ja leipomomyymälöiden tarjoomat uudeksi liiketoimintayksiköksi, jonka avulla vahvistamme suoraa kuluttajaliiketoimintaamme. Uusi organisaatio, Fazer Retail, aloitti vuoden 2018 alussa.

Mainostajien Liitto antoi Fazerille Vuoden brändinrakentaja -tunnustuksen, ja Fazerin Sininen äänestettiin Suomen arvostetuimmaksi brändiksi. Fazer nimettiin myös Suomen ja Pohjoismaiden parhaaksi sosiaalisen median yritykseksi Digimenestyjät 2018 -tutkimuksessa.

Julkistimme Fazerin kestävän viljanviljelyn periaatteet, joiden tavoitteena on vähentää vesistöjen rehevöitymistä ja ylläpitää peltojen elinvoimaisuutta.

Fazer Experience -vierailukeskuksessa vieraili yli 180 000 ihmistä vuonna 2017.

Fazerin vatsaystävällinen ruisleipä voitti ensimmäisen palkinnon kansainvälisessä NutraIngredients Awards 2017 -kilpailussa.

Marraskuussa 2017 lanseerattu Fazer Sirkkaleipä sai maailmanlaajuista mediahuomiota ja sai myös kuluttajien uteliaisuuden heräämään.

Järjestimme Fazer Foodathonin, jossa etsittiin uusia kasvipohjaisia ruokaratkaisuja.