2017 oli meille suurten muutosten vuosi. Laadimme uuden vision, mission ja strategian kehittyäksemme moderniksi, vastuulliseksi ruoka-alan yritykseksi, jolla on yhteinen strateginen suunta. Ryhdyimme toteuttamaan uutta strategiaamme muun muassa perustamalla uuden liiketoiminta-alueen, aloittamalla yhteistyön start-up-yritysten kanssa ja tutkimuksen saralla sekä päivittämällä tarjoomamme.

Fazer Makeisten vertailukelpoinen liikevaihto kasvoi selvästi vuonna 2017, vaikka kilpailu oli kovaa erityisesti suklaamarkkinoilla. Fazer Leipomoiden liikevaihto parani myös ja lisäarvoa luovia toimenpiteitä toteutettiin. Fazer Food Services piti vahvan asemansa Pohjoismaissa kasvavasta kilpailusta huolimatta ja sen liikevaihto kasvoi hieman.

Arvostettujen brändien Yosan ja Frooshin osto antoi hyvän alun uudelle Fazer Lifestyle Foods -liiketoiminnallemme. Lisäksi päätimme perustaa Fazer Retail -liiketoimintayksikön vuoden 2018 alussa tukemaan suoran kuluttajaliiketoiminnan arvonluontia.

Tuotimme merkityksellisiä ruokakokemuksia miljoonille. Vahvistimme edelleen brändejämme ja täydensimme tarjoomaamme uusilla, innovatiivisilla tuotteilla. Uuden strategiamme ohjaamina otimme pitkän askeleen eteenpäin matkallamme kohti tulevaisuuden Fazeria.